19.11.2024 17:35
Yes, I tried all these steps several times but it didn't solve the problem. It looks like it correctly find all the channels but it does not allow me to continue forther with the configuration
19.11.2024 17:35
Yes, I tried all these steps several times but it didn't solve the problem. It looks like it correctly find all the channels but it does not allow me to continue forther with the configuration.
19.11.2024 17:39 - Zuletzt bearbeitet: 19.11.2024 17:44
Work without a hard drive!
Limited operation.
The hard drive stores the channels.
Doesn't work, right?
19.11.2024 17:49 - Zuletzt bearbeitet: 19.11.2024 18:09
The Q menu is not displayed, right?
Otherwise formatting the hard drive.
Press the “Reset” button until the “Bootloader” menu appears.
Press the “Home” button on the remote control until you reach the “Factory reset” point.
It still doesn't work?
You have to replace the hard drive?
After that.
Moderator (or selfservice; https://www.sky.de/hilfe/geraete/fehlerbehebung/sky-q-receiver/hinweis-17010 ? for example)
Please wait!
19.11.2024 18:09
Thanks a lot! I will wait for a moderator
20.11.2024 15:40
Hi @kosti89,
unfortunately we can't help you. 😞
Please contact Vodafone for a check:
- Is your cable connection fully activated?
- Is the antenna socket on the wall may be defective?
It would be best if a technician came to your home.
Regards, Sanny
20.11.2024 15:52 - Zuletzt bearbeitet: 20.11.2024 15:56
20.11.2024 15:53
Hi Sanny,
Thanks a lot for your reply. There is no problem with my cable connection because I did not have this problem with my old SkyQ receiver. Also as you can see from the picture, the new device also finds all the channels after the screening but I cannot continue with the configuration. I also contacted Vodafone and there is no problem from their side.
it is truly sad because I am a sky customer since more then 8 years and now I'm thinking of canceling my contract if a solution is not found.
thanks a lot for your support
20.11.2024 18:33 - Zuletzt bearbeitet: 20.11.2024 18:35
Hello @kosti89, please send me a private message with your customer number and the date of birth and the name of the bank specified in the contract, for comparison. To write to me by private message, click on the link: https://community.sky.de/t5/notes/composepage/note-to-user-id/70608
Greetings, Ronald
20.11.2024 18:47
Thank you so much! I send you the info
08.01.2025 19:26 - Zuletzt bearbeitet: 08.01.2025 19:30
Bereich Regensburg,plötzlich um 18.30 kein Empfsng mehr.
Sky q vom Strom,jetzt findet er 0 Sender
Am 2trn Tv,ohne Sky Receiver,kommt Ard,ndr...,aber kein Zdf,...
Auf was deutet dies hin,am ehesten doch auf Schüsselproblem ,viell.wegen Wetter
Wobei im Sommer wurde rst ein Kathrein Lnb 684 eingebaut,da beim alten 584 Wasser im Brennglas war
08.01.2025 19:40
Jetzt wieder Signalstärke 60 und 785 Sender
23.01.2025 13:05
Hallo zusammen,
wir haben folgendes Problem:
da 2 Sender nicht funktionierten haben, haben wir einen Sendersuchlauf gestartet. Dort hat er 318 TV-Sender und 112 Radiosender gefunden. Bei der Auswahl der Kabelanbieters bricht er aber ab mit der Meldung: Sendersuchlauf fehlgeschlagen [11180]. Wir haben sowohl die Festplatte als auch die Box getauscht. Am Kabel kann es nicht liegen, da TV ohne den Receiver problemlos funktioniert. Hat jemand noch eine Idee woran es liegen könnte/was man machen könnte?
Vielen Dank für euer Feedback und liebe Grüße,
23.01.2025 13:13 - Zuletzt bearbeitet: 23.01.2025 13:25
Hast du eine alte Festplatte erhalten?
Formatiere die mal neu. @Flagge29
Wenn es nicht hilft, dann:
Die Sender können auf der Festplatte nicht abgespeichert werden.
Deshalb der Abbruch meist.
Werkstückstellung hast du bereits ausgeführt.
Sonst hier die Tests.
Welchen Provider hast du.
Bei der Auswahl mit "sonstige" versucht?
Ein TV kann Sender besser finden, da eine bessere Empfindlichkeit vorliegt.
Da kann der Q nicht mithalten.
Bei schwacher Sendeleistung zu beachten.
Auch bei schlecht abgeschirmten (alten) Kabeln.
Also doch neues Kabel und dann nur Einzelanschluss zum Q.
Du schleifst das Antennensignal zum TV, über den Kabelreceiver, durch?
(Antenne geht vom Q zum TV)
Du verwendest keine Antennenweiche?
Lese mal die Signalwerte am TV ab.
Q geht ja erst wenn du Sender hast.
SKY GO hat alle Sender?
Da wird ja mit dem Q synchronisiert.
https://www.sky.de/hilfe/geraete/fehlerbehebung/sky-q-receiver/hinweis-11180